Windows 7 nem látja a 2GB feletti memóriaterületet


A Windows 7 Ultimate 64 bit telepítése után még plusz 2GB memóriát tettem bele a notebookomba. Sokat használom a kis HP Elitebook 6930p lapitopimat különféle live demókra, ahol a VMware Workstation alá soksok RAM kell, ezért kellett bele még az alap 2GB mellé plusz két giga. Berakom a RAM-ot és újraindítottam a lapitopit. Semmi, gép induláskor felismerte a plusz memóriát, de a Windows 7 nem, legalábbis a task manager memória mennyiségeknél nem látszódott. Megnéztem a Sajátgépben is, ott annyit mondott, hogy igen, 4GB van, de csak 2GB használható. Ekkor kezdtem el túrni a Windows 7 bugyrait, míg megtaláltam a következőt, ami a képen látható. Tehát msconfig.exe, majd boot, advanced configuration, boot advanced options és végül a kis kapcsoló: maximum memory: 2048MB. No itt volt a kutya elásva. Kapcsoló ki, Windows újraindít és minden rendben volt. Azoknál a gépeknél, ahol eleve 4GB van a rendszerben, ez a kapcsoló 4GB-ra van állítva. Ugyanez igaz a processzorokra (illetve magokra is). Ha egy egymagos processzoros gépünk van és kicseréljük benne a processzort kettő, vagy többmagosra, akkor csak egy mag fog dolgozni, amíg ki nem vesszük a number of processors kapcsolót.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése