bevallom nem varázsolt el Steve Jobs keynote-ja. a hosszú hónapok óta várt, számtalan módon elképzelt és végül kicsit kövérkésre sikeredett apple tablettől nem sírtam el magam.
a prezentáció után, az apple.com-ra kitett iPad adatokat, videót és galériát végignézve már azon vettem észre magam, hogy számolok. ha megveszem március végén USA-ban a WiFi-s, 64GB-os változatot ($699), akkor mennyiért fogom tudni eladni májusban, amikor kijön a WiFi+3G változat ($829, a 64GB-os kiszerelésben).
ez utóbbi használatához azért még az is kell, hogy valamelyik magyar mobil szolgáltató tartson micro sim-kártyát. nem túl bíztató hír, hogy eddig még egyikük sem hallott róla.
a 0,68-73 kg súlyú iPad ideális méretűnek tűnik - 189,7 x 242,8 x 13,4mm -, bár a macbookom 13” kijelzőjét is el tudnám képzelni iPadként. nagyjából ugyanolyan vastag és hasonlóan széles szegély fogja keretbe.
persze kérdés, hogy bejön-e a világnak a tablet-feeling. nem tud többet az mint az iPhone. oké: megy rajta az iWork, de cserében nincs rajta kamera. nem lehet vele skypeon videótelefonálni (gondolom ez majd az iPad 3GS-ben lesz fícsör). szóval egy nagyranőtt - nagyon gyors - iPhoneról beszélünk. és mégsem.
otthon az ágyban, a kanapén, wc-n már régóta nem laptopot használok. iPhone-on olvasok híreket, nézem az emailjeimet és hiába van meg az NFS meg a C&C OS X-re, mégis a telefonon játszom (egyébként ugyanezeket a játékokat). ha lesz iPad-em, akkor azon fogok. újságot olvasni és játszani. nagyban. a gyerekek ezen fogják nézni a Toy Story 3-at a kocsiban.
nincs előttem a kép, hogy mire fogom használni irodai környezetben, azt gondolom, hogy semmire. de el tudom képzelni, hogy lehet: étteremben, autószalonban, konferencián, bemutató teremben, vagy bármilyen üzemben ahol emberekkel kell dolgozni, kommunikálni, jegyzetelni. újra elkezdhetünk írni is. két kézzel, vagy akár írott betűkkel. már eddig is jókat lehetett rajzolni az iPhone-nal, az iPad erre kimondottan alkalmas lesz.
akár világsiker lesz, akár bukta, egy biztos: az apple marketing gépezete (értsd: a média és mi magunk) megint kiválóan működött. nincs komoly médium amely ne foglalkozott volna az apple tablettjével az elmúlt 3 hónapban. és ma, a bejelentés után vezető anyag az index.hu, a NYT, a BBC, a CNN, a Financial Times, Times Magazin vagy az AlJazeera címlapján és persze írt már róla Pogue is.
kíváncsi vagyok rá. és arra is, hogy milyen eszközökkel lep meg bennünket a többi gyártó. és itt nem a kínai másolatokra gondolok.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése