Építsünk magunknak NAS-t - a szoftver kiválasztása

Miután jól elhatároztam, mit is várok el egy NAS-tól, itt volt az ideje kiválasztani a megfelelő rendszert. Hirtelen felindulásból nekiáltam guglizni. Első, ami megtetszett, az egy LINUX alapú  freenas nevezetű termék. Majdnem mindent tud, amit szeretnék. Majd a fórumokat olvasgatva kiderült, hogy azért még vannak gyermekbetegségei. Ami miatt végül is nem e mellett döntöttem, az az, hogy mindenféle LINUX varázslásokat kell elvégezni, ha éppen nem pontosan olyan vason futtatjuk, mint amilyet a programozó elképzelt. Freenas kilőve. Újabb egy hét olvasgatás utan megérkeztem a WHS-hez, azaz a Windows Home Server-hez. A fórumokon istenítik, Windows 2003 Server alapú, minden funkció, ami a listán van, megvan benne. Mennyibe kerülhet? Mert sok pénz azért nem szándékozom költeni rá - 23000 kemény magyar valuta. Az még elmegy. Nem árt az óvatosság, gondoltam, szerezzünk egyet valahonnan :-). Hopsza, van belőle 30 napos verzió. Újjé, irány a virtualizáció és tesztelés. Felraktam egy Virtual PC alá. Mit mondjak a telepítése pofonegyszerű, a nevén kívül semmit sem kérdez. Igaz, azt azért megkérdezhette volna, hány és mekkora partíciót csináljon, de ezt elnézzük neki, végülis jól osztotta fel. Nos első benyomások? Szuper. Teljesen egyszerűen menedzselhető távolról, mivel a MSN live id -mon keresztül regisztrálva kaptam egy külső domain nevet és mellesleg összebeszélt a wifi routeremmel UPnP-n, azaz nem kellett konfigolnom portokat! Szuper! Fileszerver funkció megy. Backup? Nos ennél egyszerűbb backup megoldást még nem láttam. Egy kis klienst telepítettem a netbookomra, pikpakk lementette. De hogy? Hát természetesen nem a legegyszerűbb módot választottam, hanem azt, hogy távolra ébressze fel a gépet éjnek évadján, mentse le, majd kapcsolja ki. És láss csodát megcsinálta.  Azért nézzük meg a kiegészítőket is (UPS szoftver, vírusvédelem stb). Hát a whsplus.com -on annyi van belőlük, hogy a fele is sok, vírusvédelem, blog motor, webszerver, IP kamerás megfigyelő rendszer stb. "Diz iz ö beginning of a bjutiful frendcsip!" felkiáltással eldőlt a NAS-om szoftver része!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése