Karácsonyi játékok

Kicsit megkésve ugyan, de így karácsony kapcsán elgondolkodtam azon, hogy meg kéne magam lepni egy NAS-sal. Az otthoni gépeimen össze vissza heverésznek a fájljaim, fényképeim, és persze mindig a másik gépen van éppen az a fájl, amire szükségem lenne. Régebben, egy nagy kalap pénz kellett hozzá, hogy egy ilyet az ember összerakjon, no meg egy plusz reaktor felkapcsolása Pakson és egy újabb 0 a villanyszámlán. Ezért elkezdtem keresgélni egy kicsi, halk, sok funkcióval felvértezett "kütyüt", amibe elég tárhely van az állományaimnak. Miután végigbönkésztem a fél netet és elolvastam több tucat kütyü leírását, két kütyü maradt meg a listán. Az egyik egy Synology nevezetű cég termékének DS 209 II+ kütyüje, mely ugyan egyedi prockót és vasat tartalmaz, de azért elég szép darab. A legnagyobb meglepetésemre a másik befutó kütyü egy HP otthoni szerver (vagymi) lett, a HP LX195. Ez a kütyü egy kis Atom-os gép, 640GB-os merevlemezzel. Sajnos csak egy merevlemez dugható bele, a többi csak USB-n keresztül. Tetszik a szoftvere (Windows Home Server!), a felülete, és igen, maga a gép is. Nyugodtam berakhatnám a nappalimba, márha most éppen nem egy hatalmas lego és favonat kiállítás lenne benne. Az ára pont fele (az amazon szerint), mit a synology-s kütyüjé. Ha lenne belőle olyan, ami ugyanilyen kicsi és mondjuk beleférne három darab 2,5"-os vinyó RAID5-ben, akkor nem gondolkodnék... Most inkább várok még egy kicsit, hátha odaát is olvassák a blogot, elvileg ma van a névnapom, még 18 percig :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése